המדריך: ניקוי מוניטין באינטרנט

 

 

ניהול מוניטין

 

 

ניקוי מוניטין | הגנה וניהול | הסרת תוצאות שליליות מגוגל 

לכל אחד מאתנו ישנו מוניטין מקוון גם אם אנו לא חושדים בכך. כיצד זה אפשרי? כיום רובינו פעילים מאוד ברשתות חברתיות, אנו מנהלים פורומים, כותבים בלוגים, מעלים תמונות, סרטונים ב-YouTube, מצייצים ב-Twitter, מעדכנים את הסטאטוסים מדי יום ב-Facebook ומעלים את קורות חיים שלנו לאתרים כמו LinkedIn. חברים, עמיתים ואנשים שאנו אף לא מכירים מגיבים לחומרים הללו ומביעים את דעתם. תגובותיהם יכולה להיות שלילית או חיובית, המהווה חלק ביצירת המוניטין.

כל אחד ואחת יכול להשתמש במידע זה כדי להסיק מסקנות ברורות לגביך או לגבי העסק אותה אתה מנהל. תוצאות המחקר של חברת Microsoft מצאו כי כ-80% מהעובדים העוסקים בעבודות גיוס מחפשים מידע ברשתות אינטרנט בגין המועמדים הפוטנציאלים. ככל שמדובר במועמדות לתפקידים בכירים יותר, מידע זה הופך להיות קריטי. המשתתפים במחקר ציינו כי מוניטין הוא אחד הקריטריונים בבחירת מועמדים מתאימים.

  • מהו מוניטין שלך באינטרנט וכיצד ניתן לברר זאת
  • הערכת מוניטין
  • שמירה והגנה על המוניטין
  • כיצד לשקם את המוניטין

 

מהו מוניטין שלך באינטרנט וכיצד ניתן לברר זאת

ניקוי מוניטין

 

 

 

שימוש במנוע חיפוש. הזן את שמך במספר מנועי חיפוש הנפוצים, כמו Google, Yahoo וכו'. יש לבדוק לא רק את הטקסטים העולים בחיפוש, אלא גם את התמונות.

אפקטיביות של החיפוש. על מנת שחיפוש יהיה יעיל ואפקטיבי, יש לרשום את שמך במרכאות. כדאי להוסיף מילות מפתח נוספים כגון שם המעביד, שם החברה בה אתה עובד או מילות מפתח אחרים שעשויים להיות רלוונטיים.

פרטי הזיהוי. אל תזין בתיבת החיפוש מספר ת.ז, דרכון או מידע מזהה אחר. אם תוצאות החיפוש מעלות מידע זה או מידע חסוי אחר אודותיך, כגון מספרי כרטיסי אשראי וכו' – יש לפנות לבעלי האתר בבקשה להסיר את הפרטים הללו בהקדם.

ביצוע חיפוש באמצאות גרסאות שונות של שמך. אם אי פעם עשית שימוש בשם אחר או כינוי, שם מקוצר או שם מלא, ראשי תיבות הראשונים או אם השם שלך לעיתים קרובות נכתב עם טעויות – אליך לבדוק גם את האפשרויות הללו.

בדיקת אתרים בהם אתה מבקר בתדירות גבוהה. עשה לחיפוש בקטלוגים מקוונים ואתרי אינטרנט, המביאים את הרשומות הציבוריות. כמו כן כדאי לבדוק באתרים של ארגונים אליהם אתה משתייך.

חיפוש ברשתות חברתיות. יש לבדוק מה משתמשים האחרים כתבו עליך בתגובות לתמונות או קטעי וידאו, בהם אתה מתויג. בנוסף כדאי לראות את הדפים האישיים שלהם (כמו Facebook, LinkedIn, Orkut, Qzone, Twitter וכו'). כל המפורט הנ"ל אינו עולה במנועי חיפוש ולכן עליך לעשות את הבדיקה בעצמך.


הערכת מוניטין

הערכת מוניטין

 

 

 

לאחר שאספת את כל המידע, עליך לחשוב מה אנשים האחרים על סמך מידע זה יכולים לחשוב עליך? האם זה גם מה שאתה רוצה שיחשבו עליך? האם המידע הוא מדויק או שיש צורך לשנות/למחוק חלק מהמידע? האם אתה זקוק למספר פרופילים מקוונים: פרופיל אישי, פרופיל מקצועי או פרופיל ייעודי (המיועד לניהול פרויקט, תחביב, פעילות התנדבותית וכו') והאם ניתן לערבב בין מידע השונה? האם אתה רוצה שהפרופילים שלך יהיו חשופים לכולם, כלומר ציבוריים או פרטיים?

התשובות לשאלות הללו הינן חשובות ואף קריטיות, היות והמידע הנכנס למנועי חיפוש לעתים קרובות נשמר לנצח וכל אחד יכול לראות אותו.

בניגוד לנתונים הכתובים על הנייר, הנתונים אודותיך מצטברים במנועי החיפוש, נגישים ומאפשרים במהירות רבה להסיק רושם עליך. אין לשכוח שאתרי אינטרנט יכולים לאחסן הודעות שפורסמו עליך או על ידך, וכל נתון אחר הקשור אליך במשך המון זמן. חבריך או חבריך לשעבר עשויים לחשוף מידע אודותיך. לכן, אליך להיות זהיר עם המידע שאתה מפרסם או מפרסמים בגינך, כמו כן לוודא שהמידע הקיים עד כה אינו גורם לך נזק או עלול להזיק בעתיד.
במידה ונמצא מידע שלילי, ניתן לבצע ניקוי מוניטין באופן עצמאי על ידי הסרת מידע רגיש שניתן להסירו, כגון ניקוי/תיקון/הסרה מפורופילים אישים, הסרת תיוגים ופוסטים מרשתות חברתיות, מחיקת תמונות ואיזכורים.


שמירה והגנה על המוניטין

עליך לפעול בהתאם למוניטין אותו אתה רוצה ליצור או לשמר. לכן, על מנת למנוע נזק פוטנציאלי אנו ממליצים לנקוט בצעדים הבאים:

  • לפני פרסום המידע באינטרנט, אנא חשוב בשנית על מה שאתה הולך לכתוב, למי אתה פונה וכיצד זה עלול להשפיע על המוניטין שלך. האם אתה מרגיש בנוח עם המחשבה שאנשים יראו את זה? האם אתה תרגיש בנוח אם המידע זה ייחשף בעוד עשור?
  • בעת העלאת תמונות או קטעי וידאו עליך לחשוב כיצד זה ייתפש על ידי האחרים.
  • כדאי ליידע את החברים/עמיתים בנוגע למידע אותו אתה לא מעוניין לחשוף.
  • התייחס לאחרים כפי שהיית רוצה שיתייחסו אליך: הגב בנימוס לתוכן שהועלה על ידי האחר, הקפד על שמירת פרטיותו בעת העלאת תוכן/תמונות בדפי פרופיל שלך או בדפים האחרים, הסר כל חומר העלול לפגוע במוניטין של האחר.
  • העקוב אחר הפרסומים אודותיך באינטרנט. כיום חלק ממנועי החיפוש נותנים שירות של עדכון אוטומטי בגין אזכור חדש על המשתמש או פרטים אישיים אחרים בגינו. מומלץ לעתים לבצע חיפוש יזום ולראות איזה מידע נוסף נרשם על ידי מנועי החיפוש.
  • מעת לעת לבדוק למי יש גישה לדפים שלך. עם הזמן מסיבות כאלו ואחרות הסביבה הקרובה משתנה וגם האנשים עימם אנו בקשר. אנשים איתם אנו לא שומרים על קשר – מומלץ להסירם.

 


כיצד
לשקם את המוניטין

 

ניקוי מוניטין באינטרנט
.

 

 

אם גילית מידע על עצמך העלול להזיק למוניטין שלך, עליך לפעול במהירות. ככל יותר זמן המידע נמצא ברשתות האינטרנט, כך גובר הסיכוי להפצתו ואחסונו בארכיונים של מנועי חיפוש רבים יותר. עליך לפנות לאדם האחראי לפרסומו בבקשה להסירו. במידה ואין שיתוף פעולה מצד המפרסם, יש לפנות למנהל האתר. אם גם זה לא הניב תוצאות – עליך לפנות לעזרה מקצועית.

חברת Bepro אחת החברות המובילות בתחום SERM (Search Engine Reputation Management) המסייעת בניהול ושיקום מוניטין. החברה מציעה את שירותיה:

  • ניתוח מוניטין מעמיק
  • יצירת תוכן וקידומו המסייע למוניטין
  • הסרת ביקורת פוגענית
  • קידום עסקים באינטרנט
  • הסרת תוצאות מגוגל
  • קידום ביקורות חיוביות
  • מיתוג אישי
  • ניהול תדמית ברשת
  • התחייבות 100% על חסיון לקוח

למידע נוסף השאר פרטים או התקשר ל 050-6693032 אני מתחייבים לשמור על פרטיות וחסיון מלא.