לכל אחד מאתנו ישנו מוניטין מקוון גם אם אנו לא חושדים בכך. כיצד זה אפשרי? כיום רובינו פעילים מאוד ברשתות חברתיות, אנו מנהלים פורומים, כותבים בלוגים, מעלים תמונות, סרטונים ב-YouTube, מצייצים ב-Twitter, מעדכנים את הסטאטוסים מדי יום ב-Facebook ומעלים את קורות חיים שלנו לאתרים כמו LinkedIn. חברים, עמיתים ואנשים שאנו אף לא מכירים מגיבים לחומרים הללו ומביעים את דעתם. תגובותיהם יכולה להיות שלילית או חיובית, המהווה חלק ביצירת המוניטין.
כל אחד ואחת יכול להשתמש במידע זה כדי להסיק מסקנות ברורות לגביך או לגבי העסק אותה אתה מנהל. תוצאות המחקר של חברת Microsoft מצאו כי כ-80% מהעובדים העוסקים בעבודות גיוס מחפשים מידע ברשתות אינטרנט בגין המועמדים הפוטנציאלים. ככל שמדובר במועמדות לתפקידים בכירים יותר, מידע זה הופך להיות קריטי. המשתתפים במחקר ציינו כי מוניטין הוא אחד הקריטריונים בבחירת מועמדים מתאימים.